Wupi - Login
Scroll Down or Click Here for More Information

INFORMATION

QF - Important update: DPS J cabin Tariff Differentiation
Dear All Mitra Agent,
Dengan ini kami informasikan bahwa mulai tanggal 28 Mei 2025, Qantas akan memberlakukan kenaikan tarif kabin Bisnis DPS untuk EDIFACT, GDS, dan NDC (QDP) pada saat penjualan dan penerbitan tiket. Perbedaan tarif akan diterapkan pada tarif kabin J DPS dari POS ID. Jika Anda telah membuat komitmen dengan klien Anda berdasarkan tarif Qantas yang saat ini berlaku, mohon untuk menerbitkan tiket sebelum tanggal 27 Mei 2025. Harap untuk menyebarluaskan informasi ini kepada semua staf di departemen terkait. Jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut, silakan memeriksa melalui GDS.
Thank You
CX - PUB Fare Adjustment Effective 02 June 2025
Dear All Mitra Agent,
Kami informasikan bahwa CATHAY PACIFIC mulai tanggal 02 Juni 2025, akan ada penyesuaian pada tarif PUB (Published). Kami menyarankan Anda untuk menerbitkan semua tiket yang terkait sebelum tanggal 2 Juni 2025 guna memastikan keseragaman tarif dan menghindari perbedaan harga yang tidak terduga. Jika Anda memiliki pertanyaan atau memerlukan klarifikasi lebih lanjut, silakan menghubungi kami.
Thank you
Key Dates For Hajj & Umrah
<pre> Tanggal Penting untuk Haji dan Umrah Harap diperhatikan bahwa para pelancong tidak akan diizinkan untuk melakukan umrah mulai 14 April 2025 hingga 10 Juni 2025. Pembatasan ini berlaku untuk semua orang, termasuk mereka yang memiliki visa umrah, visa kunjungan, atau mereka yang memenuhi syarat untuk Visa on Arrival. Selama periode ini, hanya jemaah haji yang akan diizinkan masuk, dan mereka harus tiba melalui Bandara Jeddah. Masuknya pemegang Visa Haji akan dimulai pada 29 April 2025, sementara masuknya pemegang visa umrah akan dilanjutkan pada 10 Juni 2025 Best Regards, Wupi</pre>
EY - Etihad Airways Sales Communications - KNO-AUH Direct

Etihad Airways has announced a new direct flight between Medan and Abu Dhabi, starting 3 October 2025. This service will provide a convenient travel option for both business and leisure travellers.

Travellers from Medan can enjoy convenient access to Abu Dhabi, a vibrant destination known for its blend of modern luxury and rich cultural heritage. Visitors will have the opportunity to explore Abu Dhabi's stunning attractions, including pristine beaches, world-class museums, and iconic landmarks such as the Sheikh Zayed Grand Mosque. 

See flight schedule below:

Flight No. Departure Airport Departure Time Arrival Airport Arrival Time Frequency
EY 481 KNO 08:45 AUH 12:40 Wed, Fri, Sun
EY 480 AUH 20:45 KNO 06:45⁺¹ Tues, Thurs, Sat
 

The latest frequencies and timings are now open for booking and for up-to-date schedules and connectivity check your GDS.

We remain dedicated to offering an exceptional flying experience and leveraging our strategic network.

NH -【ANA's Newsletter 】International Fuel Surcharge Update Eff. 1 April 2025 until 31 May 2025
Dear Travel Partners,

Thank you for your patronage of ANA.

We would like to announce the fuel surcharge increment for every ticket issuance effective 1 April 2025 until 31 May 2025. Therefore, we recommend you encourage your customers to issue their tickets on/before 31 March 2025.

Please find the enclosed attachment for more detailed information.
Please kindly distribute to your front liners, branch offices, and sub-agencies.

We appreciate your business and partnership.
QG - Agent News 04 Perpindahan Termina Keberangkatan dan Kedatangan Citilink Rute Domestik dan International Efektif 15 Maret 2025

AGENT NEWS

25 Januari 2025 No: 04/SALESQG/EKS DOK/2025

 

Mitra penjualan yang terhormat,

Salam hangat dari Citilink Indonesia,

 

Bersama ini kami sampaikan perubahan Terminal Keberangkatan dan Kedatangan untuk penerbangan Citilink dari dan ke Bandara Soekarno-Hatta (CGK), terhitung mulai tanggal keberangkatan dan kedatangan 15 Maret 2025, sebagai berikut,

  1. Penerbangan Rute Domestik:

    Dari sebelumnya Terminal 3 ke Terminal 1B Bandara Soekarno Hatta (CGK).

     
  2. Penerbangan Rute Internasional:

    Dari sebelumnya Terminal 3 ke Terminal 2F Bandara Soekarno Hatta (CGK).

     

Mohon bantuan dari Mitra penjualan untuk dapat mensosialisasikan perubahan ini kepada para Penumpang Citilink.

Demikian kami sampaikan atas perhatian dan kerjasamanya kami ucapkan terima kasih

Terima kasih dan selamat menjual………….

XIAMEN AIR UPFRONT COMMISSION NOTICE EFFECTIVE ISSUANCE 01 JAN 25

**CONFIDENTIAL**

XIAMEN AIRLINES UPFRONT COMMISSION NOTICE

Dear Agents,

POINT OF SALES ORIGIN OF JOURNEY RATE OF COMMISSION RATE OF FUEL SURCHARGE COMMISSION EFFECTIVE DATE
(TICKETING DATE)
Indonesia Originate from ID 3% 0% 1 JANUARY 2025
Others 0% 0% unchanged

Please be informed that Xiamen Airlines had adjusted upfront commission in PoS ID effective from 1 JANUARY 2025.

GENERAL RULES AND CONDITIONS:

  1. Tickets issued on MF (731 ticket stock) only.
  2. Rates apply to published fares only (IT/BT tickets not included).

29 NOVEMBER 2024

Amendment of JAL Published Fares Starting From 04 Feb 2025

Dear Valued Agents and Travel Partners,

Thank you for your continued support of Japan Airlines.

Starting from 4 February 2025 for travelling date from 1 April 2025 our new published fare will be amended. It will be soon reflected into your system (GDS)*

What's New?

  1. New RBDs & types classification; Standard, Semi Flex, & Flexible
  2. Abolish Weekday/Weekend fare, all fares do not have day time restrictions
  3. Wider Coverage between Indonesia Domestic & Japan Domestic routes

*Please note that all fares mentioned are subject to both governments’ approval

GA Info : Implementation of Booking Audit, Update Booking and Ticketing Policy

Kepada Mitra Yang Terhormat,

Dengan ini kami sampaikan terhitung mulai tanggal 1 Juli 2023 Garuda Indonesia akan memberlakukan Booking Audit kepada Travel Agent berdasarkan Booking and Ticketing Policy for Travel Agents yang terupdate saat ini yang tersedia pada website GA https://www.garuda-indonesia.com/id/id/terms-and-conditions/adm.

Adapun Booking and Ticketing Policy telah berlaku sejak 15 September 2019, perubahan Booking Policy tahun 2023 meliputi perubahan subjek booking audit, bentuk pelanggaran, serta besaran biaya per masing-masing pelanggan.

Secara singkat, Booking and Ticketing Policy sebagai berikut :

NO SUBJECT DESCRIPTION CHARGES
POS NON ID POS ID
1 Duplicate Bookings Duplicate segment or PNR for the same passenger with non-flyable itinerary that simultaneously USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
2 Training, Fictitious, and/or Speculative Bookings Reservation created without the intention of making a trip, names entered incorrectly/incomplete names with high probability of not being a name of real passenger, booking made for testing purposes and blocking inventory USD 30 per passenger per segment IDR 300,000 per passenger per segment
3 Un-cancelled Inactive Segments All inactive segments such as (but not limited to) HX, that’s not cancelled before flight departure USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
4 Churning Repeated Booking-Cancel-Rebooking-Cancel more than 5 times for the same name on the same flight data to circumvent ticketing time limits and/or achieving GDS productivity targets USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
5 Un-cancelled Waitlist Any waitlist segment which remains after departure USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
6 Passive Booking Passive booking that’s not for ticketing purpose individual PNR, or other reasons such as satisfying GDS productivity requirement USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
7 Minimum Connecting Time (MCT) Violation Booking that violate minimum connecting time USD 300 per GA finding IDR 4,500,000 per GA finding
8 Invalid Ticket e.g restricted ticket number, non-existent ticket number, ticket with non-confirmed booking, etc. USD 15 per passenger per segment IDR 150,000 per passenger per segment
Note:
• ADM will be issued on a monthly basis through BSP/ARC
• 1 ADM will be issued for each subject for each Agent (USD 15 per ADM issued fee applied)

GA Info ini menggantikan GA Info: 193/GA/JKT/IX/19

Demikian disampaikan, atas perhatian dan kerja samanya kami ucapkan terima kasih.

Happy Selling...

GA Info dapat diakses melalui GATE portal: https://gate.garuda-indonesia.com/ Untuk informasi lebih lanjut dapat menghubungi PIC Sales Anda.

Branch Office Jakarta

Ref: IOC. JKTOT/E/10002/2023

Lion Air news/06Des24/Perubahan Terminal di Soekarno Hatta &amp; Ketentuan Bagasi
Informasi Operasional CGK

Mulai 14 Desember 2024 pukul 00:00 WIB, perubahan berikut akan berlaku terkait operasional penerbangan di Bandara Internasional Soekarno-Hatta (CGK):

  1. Penerbangan Super Air Jet (IU), yang sebelumnya beroperasi dari Terminal 1A, akan pindah ke Terminal 2E.
  2. Penerbangan domestik Lion Air (JT), yang sebelumnya beroperasi dari Terminal 2E, akan pindah ke Terminal 1A.

Ketentuan Jenis Bagasi: Free Baggage Allowance & Excess Baggage

Bagasi yang Termasuk Free Baggage Allowance:

  1. Travelling bag & luggage.
  2. Peralatan olahraga.
  3. Peralatan medis.
  4. Alat musik dan instrumen.
  5. Bagasi lainnya dengan dimensi maksimal 35 x 35 x 30 cm (termasuk yang dikemas dalam kardus, styrofoam, dll).

Bagasi yang Tidak Termasuk Free Baggage Allowance

(Apabila Melebihi Dimensi 35 x 35 x 30 cm):

  1. Bagasi dalam bentuk kardus, styrofoam, pallet kayu, container box, atau karung.
  2. Bagasi lain yang tidak disebutkan dalam kategori Free Baggage Allowance.

Catatan Penting:

  • Bagasi yang tidak termasuk dalam Free Baggage Allowance dikenakan Excess Baggage Tariff (EBT) dengan pembayaran minimum 5 KG, atau dapat diangkut melalui layanan kargo.
  • Ketentuan ini tidak berlaku untuk special baggage.
Scroll Up or Click Here for Sign In